GREVENIOTISA
ΑΓΡΟΤΕΣ

Μαθητές από ΕΠΑΛ έδωσαν νέα ζωή σε τρόφιμα που θα κατέληγαν στα σκουπίδια

Εκατοντάδες κιλά τροφίμων που θα κατέληγαν στα απορρίμματα, «κακομούτσουνα» φρούτα και λαχανικά, δεν άλλαξαν απλώς μορφή μέσα από τη μεταποίησή τους, αλλά έγιναν η πρώτη ύλη μόρφωσης, επιμόρφωσης και επαγγελματικής κατάρτισης μαθητών της Α’ Λυκείου στο 5ο εσπερινό ΕΠΑΛ στη Θεσσαλονίκη.

Ενήλικες στην πλειονότητα τους -άλλοι σκληρά εργαζόμενοι σε δύσκολες δουλειές, άλλοι με οικογενειακές υποχρεώσεις και οικονομικά βάρη- οι μαθητές συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ» με το έργο «Το 5ο εσπερινό ΕΠΑΛ στηρίζει δημιουργώντας».

Οι δράσεις του έργου στη σύλληψή τους ήταν απλές, έδωσαν όμως ένα αποτέλεσμα εντυπωσιακό και πολυεπίπεδο, εμπνέοντας τους ίδιους τους συμμετέχοντες και δίνοντάς τους κίνητρο να μην εγκαταλείψουν το σχολείο, αλλά δείχνοντας και τον δρόμο μέσα από τον οποίο κάθε άνθρωπος μπορεί να συμβάλλει στην κοινωνική αλληλεγγύη και την περιβαλλοντική προστασία.

Από τη Λαχαναγορά της Θεσσαλονίκης η εθελοντική ομάδα «Περβολάρηδες» έστελνε κάθε Παρασκευή στο σχολείο τελάρα με ώριμα φρούτα και λαχανικά, τα οποία θα κατέληγαν στους κάδους απορριμμάτων. Δουλεύοντας μέσα σε τρεις τομείς και έχοντας την υποστήριξη εκπαιδευτικών τους των αντίστοιχων ειδικοτήτων, μεταποίησαν και συσκεύασαν τα τρόφιμα, αξιοποίησαν υπολείμματα όπως φλούδες και καμμένα τηγανέλαια για την παρασκευή καλλυντικών, παρουσίασαν σχέδια κοινωνικής επιχειρηματικότητας και απέσπασαν βραβεία σε διαγωνισμούς, και τελικά διέθεσαν τα προϊόντα που δημιούργησαν για να στηρίξουν ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.

 

«Το πρόγραμμα αυτό μέσα από τη χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ δίνει στους μαθητές τη δυνατότητα να αναπτύξουν δράσεις και δικές τους ιδέες, που χωρίς την οικονομική υποστήριξη θα ήταν δύσκολο να υλοποιηθούν άμεσα. Είναι ένα πρόγραμμα που αποτρέπει τη σχολική διαρροή, καθώς οι μαθητές έχουν ισχυρό κίνητρο να παραμείνουν στο σχολείο, να ενσωματωθούν ευκολότερα και γρηγορότερα στην εκπαιδευτική διαδικασία και να ανακαλύψουν τις κλίσεις, τα ενδιαφέροντα και τις δεξιότητές τους».

Βρίσκαμε τρόπο να παράξουμε και να μεταποιήσουμε τρόφιμα, με σκοπό την προσφορά τους σε ευάλωτες ομάδες πληθυσμού. Επίσης παράξαμε αιθέρια έλαια που αξιοποιήθηκαν από την ομάδα υγείας για την παρασκευή καλλυντικών. Ο συντονισμός των δράσεων απαιτούσε μεγάλη οργάνωση και συνέπεια από όλους μας. Οι περιβολάρηδες έστελναν κάθε εβδομάδα ο,τι δεν είχε πωληθεί.

 

«Μπήκαμε στον διαγωνισμό κοινωνικής καινοτομίας με σκοπό να διδαχθούμε έννοιες που αφορούν στην κοινωνική οικονομία. Μέσα από αυτή τη διαδικασία οι μαθητές έμαθαν πώς στήνεται ένα επιχειρηματικό πλάνο, τις αρχές κοινωνικής οικονομίας και τις προεκτάσεις της στην αγορά εργασίας», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η υπεύθυνη της υποδράσης Αικατερίνη Τσάτσου.

 

Related posts

Έκτακτη ενίσχυση 3,7 εκατ. ευρώ για τους ρητινοκαλλιεργητές

user2

EY: Ιστορικά υψηλή επίδοση της Ελλάδας όσον αφορά τις ΑΠΕ

user2

Ξεκινούν οι αιτήσεις για την “Εγκατάσταση Νέων Γεωργών”

user2